9 Mart 2008 Pazar

İst- Beykoz ve Erdem kardeşlerin arılığını ziyaret

Değerli arıcı meslektaşlarımız Tuncay ve Oktay Erdem kardeşleri ziyarete Rizeli arıcı misafirimiz Salih bey yeğeni Ali Türk ve ben hep beraber gittikBilgi ve dostluk açısından çok güzel bir gün oldu.

Erdem kardeşlerin arılığında 3 bölmeli kovan dikkatimi çekti,çok amaçlı kullanım için ideal olsa gerek.



Tuncay bey formik asit uygulaması ve kek takviyesi yapmak için uğraşı veriyordu.


İşemler bitince sıra geldi yemek faslına ,Oktay bey bu iştede meğer uzmanmış.

Bilahere aramız Asım Kadıoğlu beyde iştirak etti.





8 Mart 2008 Cumartesi

Arılara bakım ,formik asit uygulaması ve misafirimiz Salih bey

Değerli meslektaşımız Salih beye Gebzemize hoşgeldiniz ,yoğun program nedeniyle tatlı sohbetimiz ne yazıkki kısa sürdü,kendilerini İstanbula uğurladık.



4 gün boyunca meteoroloji sayfasını takip ederek program yaptık ama maalesef hava sıcaklığı istenilen dereceye çıkmayınca ,arılıkta yapılacak işler hep ertelenmek zorunda kaldı,bugün herşey istediğimiz düzeyde olunca formik asit uygulaması ve kontrol yapabilme fırsatım oldu.Formik asiti halıflekste kestiğim parçaların üzerine 5 cc dökerek uyguladım.








Erik ve badem ağaçlarıda gelin gibi beyaza bürünmüşler ve arıları cezbediyorlar.








5 Mart 2008 Çarşamba

İlkbahar gelince her alanda faaliyetlerde hız kazanıyor

Hava sıcaklığı müsait olunca ilk işimiz tabiiki arıları kontrol etmek oluyor,onların faaliyetlerini gözlemlemek insanı dinlendiriyor
Kızılcık ağaçları sıcaklık artmasına paralel olarak onlarda hassasiyetlerini göstermiş durumdalar.





Ormanları gezerken seyrine doyum olmayan güzel çiçekleri resimledim.









4 tane bahçemizden biri olan bu bahçeyi belleyip soğan ve sarımsak ektik,eşim ve diğer kardeşlerimin eşleri ekim işinde başroldeler,kendi ektiğiniz ürün kadar lezzetlisi yok.













Benim belleme görevim bittikten sonra ekmiş olduğum cevizlerin,bir tanesine keçi veya koyun zarar vermiş,en iyi yolun arıların etrafını çevirdiğim gibi kapatmak olduğunu düşündüm ve yaptım.Bu yıl cevizlerimden daha çok verim bekliyorum.














29 Şubat 2008 Cuma

Gebze Ziraat Odasını ziyaretim

Gebze Ziraat Odası Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Ersan Çelik beyi ziyaret etmemdeki amaç arılarının son durumları hakkında ve çiftçilerle ilgili yeni düzenlemeler olup olmadığı hakkında bilgi almaktı.Bu arada sayın başkanımızın düşerek elini incittiğini öğrendim,kendisine geçmiş olsun dileklerimi iletiyor,acil şifalar diliyorum.Ayrıca bizlere her türlü sorunumuzu çözmede yardımcı olan Sayın Atiye Kaplan ve Elif Güneş hanımefendilerede en derin şükranlarımı sunuyor,işlerinde olağanüstü başarılar diliyorum.


Havaların sıcak gitmesi sonucu etrafa baktığımızda baharın geldiğini gözlemlemek mümkün,gece yağan yağmurdan sonra güneşin çıkmasıyla çiçekler kendilerini göstermeye başladılar.Beklentimiz herşeyin mükemmel derecede güzel ve verimli olması,inşallah herşey yolunda gider vede olumsuzluk yaşamayız.


27 Şubat 2008 Çarşamba

Başkanımızın objektifinden Gebze çalışmaları

Üstadımız sayın Başkan Selahattin Güney bey ekibimiz çalışmalara başlamadan önce son hazırlıkları ve çalışma esnasında bizleri görüntülemiş ve lütfedip o fotoğrafları bugün bana attı bende yayınlıyorum,kendilerine sonsuz teşekkürler ve saygılar sunuyorum.






Bombus arısıda nasiplenme peşinde














Faaliyetler son hızıyla devam ediyor.






Diğer bir canlının hayatının devam etmesi için yardımcı olmak ne güzel bir duygu






26 Şubat 2008 Salı

Kültür ve sanat Etkinlikleri

Gesmek tarafından düzenlenen Kültür ve Sanat etkinlikleri şölenine eşiminde kursiyer olması nedeniyle davetli olduğumuz diploma törenine katıldık,orada dikkatimi çeken liseden sınıf arkadaşım değerli ressam Erdem Güneş beyin ve diğer kursiyerlerin yapmış oldukları eserleri gezdim ve aşağıdaki yağlıboya,suluboya,karakalem,karografi,teship,hat,ebru dalındaki eserleri görüntüledim.














Başta hocaları olmak üzere tüm kursiyerlere göz zevkimizi tatmin ettikleri için şükran dileklerimi iletiyor ve başarılar diliyorum.





25 Şubat 2008 Pazartesi

Bahar hazırlıkları devam ediyor

Bu kardeşimiz Yağcılar köyü sakinlerinden Sinan Cevher,kendisini bugün tebrik ettim,sebebi ise benim arılığın yanındaki tarlalarına fiğ ekmesiydi.Bizim ricalarımızı kırmadığı için tekrar minnet duygularımı iletiyor,işlerinde başarılar diliyor,seneyede korunga ve yonca türü bitkiler ekmesini bekliyorum.Bol ürün alması dileklerimle...
Arılığımın yanındaki yabani fındıkların püskülleri ve arılar dikkatimi çekti,faaliyet tüm hızıyla devam ediyor.





Sevgimizi paylaştığımız kedimiz ve köpeğimiz,son yavrulayan koyunumuzda ikiz yaptı ama makinamın flaşı pil yetersizliğinden çalışmadı. Köpeğim parazitleri boynumdan yok et diye yalvarıyor.








Kek durumlarını kontrol amaçlı bakım yaptığımda,geneline yakının kekleri bitirdiklerini sevinerek gözlemledim ve takviye yaptım.Tüm beklentimiz bu emeklerin kat be kat fazlasının bize geri dönmesi.





Üzüldüğüm nokta kekleri kağıt içinde verdiğimden dolayı arıların,parçaladıkları kağıtları binbirzahmetle dışarı çıkarmak için uğraşmalarıydı,demekki bazı olaylar yaşanarak daha güzel öğreniliyor.Ayrıca yavru durumlarının güzel olmasıda bizi ,beklentilerimizin boşa çıkmayacağı konusunda ümitlendirdi.





24 Şubat 2008 Pazar

Başkanımızın ziyareti

Zonguldak Arıcılar Birliği Başkanı Sayın Selahattin Güney Gebzeye gelerek bizlere nezaket ziyaretinde bulundular.Mesleğin üstadlarından olan Sayın Güneyi aramızda görmek bizleri son derece memnun etti,onu yakalamışken tecrübelerinden yararlanmamamız düşünülemezdi,bizde öyle yaptık ,hal hatır sorma olayından sonra doğruca sayın Ali Türkün arılığına gidip tecrübesini orda göstermesini sağladık. Kovan başı gözlemleme başladı,hava ısısıda müsait olunca yapacağımız işlerde bir engel kalmadı.



Kekleri kontrol edildi yeni ilave kekler verildi



Bahara hazırlık başlamış kovanlarda,yumurtalar çoğaldığına göre,güzel bir gelecek bizleri bekliyor demektir.


Daha sonra sayın Başkanı Kaynarcaya bıraktık,sohbetimiz,bilgilenmemiz bana göre çok mükemmel oldu.Kitaptan 10 seferde okuyup öğrenebildiğiniz bilgileri uygulamalı olarak yaptığınızda unutmanız mümkün değil,gönül arzu ediyorki,hep böyle güzel bilgi paylaşımı ve pratik uygulamalar yapılabilse,Sayın Başkanımıza bizleri onore ettiğinden ve değerli bilgilendirmelerinden dolayı şükranlarımı sunuyorum.



21 Şubat 2008 Perşembe

Kar yağışının kesilmesinin ardından arılık kontrolü

Yoğun karyağışı nedeniyle gidemediğim,dolayısıyla merak içinde olduğum arılığıma bugün gidebildim,manzara buydu,çok şükür hiçbir olumsuzlukta yoktu

Kovanların önündeki karları kürek yardımıyla attım,hava sıcaklığı 13 derece civarında olunca vede güneş yüzünü gösterince elemanlar kendilerini dışarıya attılar.Bayağı yorulmama rağmen çok zevkli bir gün oldu benim için.



20 Şubat 2008 Çarşamba

Arıcılık ve Püf noktaları

Pek çok arıcımızın bilmesine rağmen ,yeni başlıyan veya başlıyacak olan arkadaşlarımıza belki faydası olur kanaatiyle,okuduğumuz dergilerden ,kitaplardan,bilgisine başvurduğumuz uzmanlardan ve 5 yıllık deneyimlerimden çıkardığım sonuçları hatırlatmakta yarar gördüm.Eğer yanlışlar varsa affola ,faydalı olabilirsek ne mutlu.
A-Arılıkta işe başlamadan önce mutlaka körük yakın ve giriş çıkış deliğinden arıyı sakinleştirmek için duman verin.
B-Kovanlarınızı yerden mutlaka 30 ila 40 cm yerden yukarı sehpa üzerine alın.Yönlerinide sabah güneşini görecek şekilde ayarlayın.
C-Kışın mutlaka uçuş deliğini daraltın.
D-Petekleri en fazla 2 yıl kullanın.
E-Antibiyotik türü ilaçlar kesinlikle kullanmayın.
F-Körükte hayvan gübresi değil,odun talaşı ve benzeri maddeler kullanın.
G-Arılığınızı temiz su kaynakları yakınına koyun,eğer mümkün değilse arılıkta remiz su bulundurun.
H-İki arılık arasındaki mesafenin en az 500 m olmasına dikkat edin.
İ-Mecbur kalmadıkça arıları sık sık rahatsız etmeyin.Bu süre kimi uzmanlara göre 8 gün olarak öneriliyor.
J-Arı ürünü olarak sadece bal ı düşünmeyin ,diğer ürünleride elde ederek milli ekonomiye katkıda bulunun.
K-Her alanda olduğu gibi bilgi paylaşımı,tecrübelerden yararlanma yönüne gidin
L-Bal sağımında ve diğer faaliyetlerinizde kovandan kovana bakteri bulaştırmamak için ,mutlaka hijyen kurallarına uyun,eldiven kullanın,el demiri vs yi dezenfekte edin.
M-Kullandığınız malzemeleri kesinlikle toprakla temas ettirmeyiniz.
N-Kovandaki hava sirkilasyonunu sağlamak için kovanlara öne doğru meyil vermeliyiz
Benim 5 yıl sonunda kafamda beliren köşe taşları bunlar,yeni gelişmeleri mutlaka takip edip uygulamak amacıyla.

17 Şubat 2008 Pazar

Deyim:AKLIM KESİYOR.

Ünlü bir hekim olan İBN SİNA ,aynı zamanda matematik konusunda da bir deha seviyesindeymiş.
Babası onu çocukken matematik konusunda kaliteli eğitim veren bir okula gönderir.
Ancak İBN SİNA cebir ve geometriyi bir türlü beceremez,hatta bir gün sıkılıp okuldan kaçar.Babasından korktuğundan eve de dönmez,bir kervana katılır.Kervanbaşı küçük yaştaki İBN SİNA yı su alması için kuyuya gönderir.Sapına ip bağlı kovayı kuyudan çekerken,ipin sürtündüğü taşı kestiğini görür.Kendine sorar:Bu ip bu taşı nasıl keser?
Biraz daha düşünür:"İp çok uzun zamandır,bu taşa sürtünüyor ve aynı yere sürekli sürtüne sürtüne demekki taşı bile kesebiliyor.Madem ip taşı kesebiliyor,benim aklım cebiri niye kesmesin?" der.
SONUÇ:Okuluna döner,devam eder ve bildiğimiz tıp dehası İBN SİNA olur.

Cevizin Faydalarını biliyormuyuz?

Cevizin faydalarını araştıran İspanyol araştırmacıların buldukları sonuçlar dikkatimi çekti,öğün sonunda yenen cevizin faydalarını hep beraber okuyalım:Yemekten sonra yenen birkaç ceviz besinlerin damarlara verdiği zarar önler,ceviz yaprağı deri hastalıklarına ve kan şekerini düşürmede oldukça etkilidir,yaprakçayı sindirim bozukluğu,kabızlık. iştahsızlık,kan temizliği,uyuz hastalığının iyileşmesinde(Taze ceviz yaprağını su ile kaynatıp uygulama yapılması önerilir)Bu su ile yapılan banyolar ergenlik sivilcelerine,iltihaplı egzamalara,ayak terine,kadınların akıntılarına iyi gelir.Ağız boşluğu iltihabı,dişeti,boğaz ve gırtlak hastalıklarında gargara yapılır,ceviz tentürü mide,karaciğer ve kanı temizleyen,mide yorgunluğuna,bağırsak çürüklüğüne,kan koyuluğuna karşı çok yararlıdır.