7 Aralık 2007 Cuma

Kovan kilit sistemi ve aparatın hazırlanması





Gezginci arıcılıkta,ilk başladığım yılda yanımdaki 30 yıllık arıcı ustam ve diğerlerinin nakil öncesi 2 gün kovan kapaklarını ve katlarını sabitlemek için uğraştıklarını gördüm.Bunu nasıl halledebilirim düşüncesiyle siteleri gezerken alttaki çelik tellerin çok kullanışlı olduğu yönünde sağlam fikirler vardı.Önce numune buldum Nevzat abiden doğruca mezun olduğum okulun ilgili bölümüne gittim.Metal işleri bölümündeki öğretmenlerle görüştüm yaparız dediler fakat süre istediler,bende Gebzede Metal atölyesi olan ve ayrıca bize teknik konularda yardımcı olan,arıcılığa çok meraklı ilhami Tezcan abinin yanına gidip konuyu kendisine açtım.Kafasında olayı çözdü ve aşağıdaki gergi teli yapmış olduğu aparatın ürünü ortaya çıktı.İlk planda 1800 adet yaptım civarımda bu telden yaptırmayan çok az kişi kaldı onlarada bu kış yapacağım.Burdan bize yardımlarını esirgemiyen ilhami abiye sonsuz şükranlarımı sunuyorum.

Hiç yorum yok: