13 Aralık 2007 Perşembe

Arılarda herşey yolunda sıra diğer işlerde

Ziraat mühendisi arkadaşımız 2 çapa bir su,gübre yerine geçer diyor,ben daha fazlasını yaptım,anti parantez odun kıyılırken çıkan talaş bitki ve meyva kökünde kesinlikle yabani ot barındırmazmış.



  1. Bu yılki denemem çam ağaçlarının kabukları,odun talaşı,saman ve gübre karışımı vermek oldu,neticeyi görüp paylaşacağız.

  2. Yer çok yumuşak belleme olayı insanı yormuyor,bakmazsak o güzel tatlardan mahrum kalacağız,her tarafı 1 ay içinde bitirmem lazım.





  3. Uzmanlara göre bir peteği iki yıldan sonra kullanmayın diyorlar ,bizlerde öyle yapmaya çalışıyoruz.







    • Yağmurun başlamasıyla birlikte yağmurlukları giyinip arılığı ziyaret ettim iyikide etmişim,yağmur şiddetlenince çadırın altına girmeye başladı,yanlarden kanal açarak suyun yönünü değiştirince sorun giderilmiş oldu.Boş petek kontrolleride yapıldı,ilaçlama yaptığımdan dolayı kelebekler yaşama şansı bulamamışlar.Arılıktaki kontroller bitince doğru bahçeye fındıkların,elmaların ,armutların,eriklerin,cevizlerin diplerini güzelce belledim,daha sonra gübre verdim(Bu zamanda verilen gübre meyvaların köklerini sıcak tutarmış,uzmanından aldığım bilgilere göre) ama seranın naylonunu rüzgardan dolayı kapatamadık.Onuda önümüzdeki günlerde mutlaka halletmem gerekiyor,yoksa taze marul(kıvırcık)olmadan salatasız sofra düşünemiyorum.

9 Aralık 2007 Pazar

Asırlık yaşam ve çalışma hayatı

buda geleceğin cümbüş üstadı olmaya aday ben
eski ve yeni nesil çimento gurubu bir arada

seneler sonra görüşme imkanımız olan sayın üretim müdürümüz Nusret Kenan Emre



saygıdeğer müdürüme hürmetler ederim







1981 yılında işe girdiğimde tanıştığım Labaratuar müdürü Sayın Gülgün Kaymal hanımafendi davet ettiler ölmüşleri için okuma yaptırdı dua ettik allah kabul etsin.Benim örnek aldığım,hanımefendi,çalışkan mütevazi,yıllara meydan okurcasına hep faal,araştıran vede Türkiyenin sayılı Çimento grubu Labaratuar müdürlerindendir.Yaşını yazmıyacağım yaşını söyleyince bana kızıyor.benim yaşım 39 diyor,Allah uzun ömürler versin.Bende onu örnek alıp birtakım faaliyetler yapmak istiyorum ama ne kadar başarılı oluyoruz,bilemem.Mesela Kuran okumayı 35 yaşından sonra kendim öğrendim,İngilizcem fena değil,cümbüş konusunda üstat olamadık ama elbetteki olacağız,bisiklet kullanmayı bayağı iyi bildiğimi sanıyorum,çünki efor olmasa Darıca,Topçular,Yalova,Esenkent,Çınarcık,Armutlu,Gemlik,Orhangazi,Yalova güzergahını herkesin yapabileceğini sanmıyorum.Hakeza Taşköprü,Dereköy,Kılıçlar,Kızderbent Yalakdere,İznik,Orhangazi,Yalova,Darıca,üçüncü hat GebzeTeke,Ağva,Şİle ve geri ,dönüş güzergahıda insana bayağı enerji ve zaman harcattırıyor.Şimdide emeklilikten sonraki uğraşımız bahçe ve arıcılık işleri demekki çalışkanlıkta saygıdeğer müdürüme birazcık yaklaşabilmişizdir diye ümit ediyorum.Kendilerine buradan tekrar saygı ve hürmetlerimi arz ediyor,Zonguldak Arıcılar Birliği Başkanı Sayın Selahattin Güney beyin ricalarıyla Müdürümün ellerinden saygıyla öpüyorum.Bu arada Üretim Müdürü Sayın Nusret Kenan Emreyede selam ve saygılarımı arz ediyorum.


8 Aralık 2007 Cumartesi

İzmit körfezindeki ölü deniz anaları








  • balıkçılar beklemede





İzmit körfezindeki ölü deniz anaları yüzünden Darıcadaki balıkçılarda denize açılamamaktan şikayetçiler,görüştüğüm balıkçı arkadaşlar ,aşırı derecede deniz anası ölüsünün ağları toparlayıp götürdüğünü.bu yüzden denize çıkamadıklarını 3 aydır bu durumun devam ettiğini,sonucu merakla beklediklerini söylediler.Bu konuda Tübitak tarafından yapılan araştırmanın sonuçları geçtiğimiz günlerde açıklandı,ama çözüme yönelik olarak neler yapılması gerektiği konusunda fikir belirtilmedi.Darıca balıkçı barınağı sessizleri oynuyor inşallah herşey normale dönerde bizde ağız tadıyla balık yer,balıkçılarda mesleklerini ifa ederler.Benimde muzdarip olduğum konu her yıl 700 ila 800 kg zeytin toplayıp Orhangazi Yeniköyde zeytinyağı yaptırıyorduk bu yıl maalesef zeytinlerde olmayınca hevesimiz kursağımızda kaldı.Balıkçılar acaba nerde hata yaptık diyorlar ,çözümü bilsekte yardımcı olabilsek keşke,uzmanlar en kısa zamanda çözüm yollarını üretirlerde bu sıkıntıda çözülmüş olur.

Öfkeyi bastırmak her zaman çözüm değil

Kızgınlığınızı içinizde tutup,onu düşünmemeye çalışıyor ve dikkatinizi daha olumlu şeylere yönlendiriyorsanız,öfkenizi bastırıyorsunuz demektir.Kişinin burada amacı,kızgınlığını frenleyip bastırması ve daha yapıcı davranışlara dönüştürmektir.Bazen bu yöntem işe yarasa da kızgınlık duygularına sürekli olarak bu şeki,lde yaklaşmak ,çok sağlıklı olmayabilir.Çünkü düşünceler eğer açık bir biçimde ifade edilemezse,bir süre sonra kişinin içinde kalan bu duygular kişinin kendine döner ve hipertansiyon,psikosomatik rahatsızlıklar(ülserler,alerjiler vb)yada depresyon gibi sorunlara yol açabilir.Herkese sağlıklı ve sorunsuz günler dileğiyle.

7 Aralık 2007 Cuma

Darıcanın maskot pelikanı





Yıllardır balıkçılar tarafından beslenen Darıcadaki pelikana bugün balık ziyafeti çektim,keyfi gayet yerinde olduğundan güzel pozlar verdi.

Kovan kilit sistemi ve aparatın hazırlanması





Gezginci arıcılıkta,ilk başladığım yılda yanımdaki 30 yıllık arıcı ustam ve diğerlerinin nakil öncesi 2 gün kovan kapaklarını ve katlarını sabitlemek için uğraştıklarını gördüm.Bunu nasıl halledebilirim düşüncesiyle siteleri gezerken alttaki çelik tellerin çok kullanışlı olduğu yönünde sağlam fikirler vardı.Önce numune buldum Nevzat abiden doğruca mezun olduğum okulun ilgili bölümüne gittim.Metal işleri bölümündeki öğretmenlerle görüştüm yaparız dediler fakat süre istediler,bende Gebzede Metal atölyesi olan ve ayrıca bize teknik konularda yardımcı olan,arıcılığa çok meraklı ilhami Tezcan abinin yanına gidip konuyu kendisine açtım.Kafasında olayı çözdü ve aşağıdaki gergi teli yapmış olduğu aparatın ürünü ortaya çıktı.İlk planda 1800 adet yaptım civarımda bu telden yaptırmayan çok az kişi kaldı onlarada bu kış yapacağım.Burdan bize yardımlarını esirgemiyen ilhami abiye sonsuz şükranlarımı sunuyorum.

Kurbanlık hayvan alımı ve arılık ziyareti


Lafarge Aslan Çimento meslek lisesi elektrik bölümü öğretmenlerinden Yüksel beyle kurbanlık bakmk için Gebze ve Şile ye bağlı köylerde büyükbaş hayvan yetiştiriciliği yapan çiftliklere gittik.Giderkende benim arılığa uğrayıp onlara bazı teknik detaylardan bahsettim.Sayın hocam mesleğinde uzman olabilir ama bu dalda uzman olma yolunda gayret eden ben olduğum için her iki misafirimizde herşeyi cankulağıyla dinlediler.Şu anda uygulama yapma imkanımız olmadığı için verilen bilgiler yüzeyseldi,kovanların yerden mutlaka 30 40 cm yukarda olması,yönlerinin mutlaka sabah güneşini görmesi gerektiği,kuzey rüzgarrına kapalı yönde olması gerektiği,etrafının mutlaka yaban hayvanları ,inek,koyun gibi hayvanların girememesi için çevrilmesi,kovanın öne doğru meyilli olması,sehpaların ayaklarına kertenkele fare,karınca,böcek vs çıkmaması için ya yanık yağ veya kireç konulması,arıların kovanı karıştırmaması için en az 35 cm kovan aralarında boşluk olması gerektiği gibi konularda bilgi verildi.Emekli olduktan sonra bu işe beraber devam edeceğiz gibi görünüyor,çünki önünde durduğu 2 adet kovan onun ve kendi ballarını yedikçede bu işe daha sıcak bakıyor.Bu konuda ben naçizane bildiğim öğrendiğim bilgileri isteyen herkimseye faydalı olacaksa vermeye hazırım vede faydalı olabilirsem büyük gurur duyarım.Sayın hocamın kurbanlık alımınıda hallettik,hayırlı olsun.

6 Aralık 2007 Perşembe

Ballık otu için




Arılarımızı koyduğumuz yer Nevzat Yavuzlara ait 24 dönüm yer ve çayır sürülüp ekilmiyor,aklıma buraya hayvan gübresi çekip etrafını kapatıp.bahara bize çok güzel ballıkotu sahası olabileceği geldi,elimizde herşey mevcut sadece insanları o yöne kanalize etmek kalıyor,benim şahsi düşüncem yapılan hiçbirşey mükemmel değildir ,iyi düşünceler daha mükemmel işler mutlaka vardır fikriyle mutlaka beyin jimnastiği yapıp kafa yormak,unutmayınki insan beyninde 12 milyar akıl hücresi varmış,dünyada 2 kişide % 30 kapasite çalışıyormuş.Demekki bizim kullandığımız % 2 veya % 5 Kaynak kişi Doç Dr MUrat Soylu.Bu tüzden öğrenmenin araştırmanın sonu yok amacımız en mükemmele doğru gitmek araştırmak,olaylara at gözlüğüyle değilde geniş açıdan bakmak zorunda olduğumuza inanıyorum.Mesela köyümüzde bayağı çiftçiye fiğ ektirdik fikir pompalaya pompalaya bayağı eken oldu,yakında bir çiftçi 30 dönüm yonca ekti.Bunlar hem çevre açısından hem çiftçi ve arıcılar açısından olumlu gelişmeler,çünki amonyumnitrat.azot.fosfat gübresi tarlaya uygulama yapılmasını gerektirmiyor,kendine yetecek kadar köklerinde mevcut,bu gübreler tatlı su havzalarındaki kaynaklara karışıp kansorojen etki yaptığı uzmanlarc ispatlanmış.İkinci bir konu yeni doğan kuzular annelerini emdikten sonra toprak yiyorlar ilk anda yorum getiremedim ama sonra acaba topraktan mineralmi alıyorlar diye düşünce geldi veterinere gidip soracağım neden kaynaklanıyor.

Faaliyetlere devam




Arılarımızın sonbahr bakımını harfiyen yerine getirdikten sonra diğer faaliyetleri yerne getirmek için bayağı zamanımız oluyor.Yazın iş yoğunluğundan dolayı göremediğimiz meslektaşlarımızla sohbet edip bilgi alışverişinde bulunmak konuları enine boyuna tartışıp doğruyayönelme amacımız bizleri mutlu ediyor.Standarlerı yakaladığımız zaman herşey yoluna girecek diye düşünüyorum.Gebze Kargalı köyünde ziyaretine gittiğim İsmet Bütün deneyimli arıcılarımızdandır,tecrübeli insanların anlattıklarını dinlemek nile insana mutluluk veriyor.O esnada yan tarafta oturan tanımadığım bir kişi bende konuya girebilirmiyim dedi,demekki olaya yabancı değil,Muğla ili Ula ilçesinden Emeki Müdür olan beyefendi,çok güzel şeyler anlattı,Busa Arıcılık kongresine işleri nedeniyle gelemediğini,ve konuların neler olduğunu sordu,Prof ERcan Dülgeroğulları ile mutlaka tanışacağını belirtti.Konuşmacılardan bahsederken Sayın Peter Netchevin hocasının Muğla ünv sinde hoca olduğunu çok iyi görüştüklerinden bahsetti,Badat(onların şivesiyle yalancı ana)konusunda Bulgar prof la çok çekiştiklerini ve sonunda Ulalı sayın hocamızın dediğine geldiğini söyledi.onlara veda edip Kargalıdan ayrıldım.Gündüzleride bahçemi ve meyva diplerini belledim,gübreleri çuvalladım maalesef yağmur şiddetini arttırınca bahçeye götüremedim,birkaçgün sonra hava açınca hallederim inşallah.Bu yıl mantar fazla çıkmadı bende muşmula toplamaya gittim.(muşmula turşusunun vücuda çok faydalı olduğunu yaşlılar söylüyorlar),Bizde yapıp deneyelim bakalım.

1 Aralık 2007 Cumartesi

Darıcayı tanıyalım






Darıca geçmişi bayağı eskilere dayanan sahil kasabası olup geçimini daha önceleri tarımla daha sonraları sanayinin ve fabrikaların çoğalması sonucu sanayiden sağlamaktadır.Balıkçılık geçim kaynağı olarak hala önemlidir.Daha önceleri zeytincilik ve zeytinyağı önemli bir geçim kaynağı olmasına rağmen günümüzde zeytinyağı sıkma tesisleri tümüyle kapanmıştır.Enginarı .kirazı meşhur olmasına rağmen günümüzde sanayinin çoğalması neticesinde tamamen olmasada körelmeye yüz tutmuştur.

30 Kasım 2007 Cuma

Zararlı böceklerin çoğalması

TBMM Küresel Isınma ve Su Kaynakları Komisyonu ,küresel iklim değişikliğinin tarım ve enerji üzerindeki değişikliğini araştırdı.Tarım bakanlığı adına komisyona bilgi veren Doç Dr İLkay Dellal,gelecek 30 yıl içinde,güneye yaklaştıkça bazı türlerin yok olacağını,buna karşın zararlı böceklerin çoğalacağını vurguladı.Son 10 yılda çiçeklerde ve kuşlarda yumurta bırakmanın 5 gün daha erken olduğuna dikkat çeken Dellal"Küresel ısınma neticesinde yaz -kış,gece-gündüz sıcaklık farkı azalacak.Böylelikle,böcek yumurtalarının ölmesini sağlıyan koşullar hafifleyecek."dedi.Komisyona ,Enerji İşleri Genel Müdürü Budak Dilli de bilgi verdi.Dilli sıcaklığın yükselmesinden en fazla Akdeniz bölgesinin,etkileneceğini,2030 yılında bölgede ısınma ihtiyacının %8 azalacağını,buna karşınsoğutma ihtiyacının %28 artacağını söyledi

29 Kasım 2007 Perşembe

Bizim kullandığımız eşyalardamı zamanı gelince böyle sergilenecek?







Çarşıda gezerken dikkatimi çekti,fotoğraflarını çektim.O anda aklıma gelen soru şuydu:Acaba bizim şu anda kullandığımız eşyalar zamanaşımına uğrayıp belirlibir zaman sonra bu haldemi olacaklar,bunu ömrümüz varsa göreceğiz.

27 Kasım 2007 Salı

Kayıtları inceleme durum değerlendirmesi







2 yıldır tutmuş olduğum not defterini inceleyip 2 yıl içindeki performansımızı artısıyla eksisiyle incelediğim zaman ,seneye hazırlanma açısından iyi intibalar edindim.Herşey kontrolünüz altında oluyor,hata yapma riskiniz az,gelişigüzel işlem yapmaktansa attığınız her adımdan ve her işlemden eminsiniz,buda insana güven veriyor .Bütün yazılması gerekenler ve resmi kurumlara gerekli belgeler elden geçirildi,ileride problem çıkmaması için,bunun yanında kış hazırlıklarınıda ihmal etmedik,av aletlerini takım olarak ve tüfeklerin periyodik bakımlarını yaptık,emre amade hazır bekliyorlar.

Örtü bezindeki propolis

Siteleri gezdiğimde dikkatimi çeken önemli konulardan biride kovan örtü bezindeki propolis oluyor.Benim şahsi kanaatime göre buradaki propolisi toplama imkanımız olsada geri dönüşüm olarak hem kendimize hem milli ekonomiye katkımız olamazmı.Ben bu konuda ,senelerini bu işe adamış tecrübeli arıcılarımızın ve araştırmacıların görüşlerini merak ediyorum.Mesela örtü tahtası kullanıldığında beze göre pek propolisle kaplamıyor,bu propolisi geri nasıl kazanabiliriz,yaz ayları için yeni model araç ve gereçler üretilmiş ama kış için benim kafamda bu soru işareti olarak duruyor.Katkısı olacaklara şimdiden teşekkürler.

25 Kasım 2007 Pazar

Akçakese , İmrenli ziyaretlerimiz ve başsağlığı


Üstad arıcılarımızdan 75 yaşındaki Ahmet Amcamızın eşinin kalp krizi neticesinde hakkın rahmetine kavuştuğunu öğrendik,buradan kendisine tekrar başsağlığı diliyor,allahtan sabır niyaz ediyoruz.Akşamki konuşmalarımızda siz arıara bölme tahtası koyuyormusunuz diye sorduğumda biz ballığa hiç dokunmayız.Ağustosta balı aldıktan sonra bir daha ilkbahara kadar arıyı açmayız diyorlar yörenin arıcıları,ikinci bir husus Bulgaristandan gelen yaşlı arıcı amcamız bölme tahrasından sonra ballı çerçeve koyun dedi ve Nevzat Yavuzun arılarını bu yıl o şekilde dizayn etti.Bu iki görüş bana ilginç geldi .Birinci konu Şile yöresinde senelerdir kullanılan bir yöntemmiş sabit arıcılar için,ikincisindeki uygulamanın neticelerini görmek için ilkbaharı beklemek zorundayız.

Arılık ziyaretimiz ,kontrol ve kek verme











Oğullarımız Tezcanın mesaisi çıkınca Gökhanında ders proğramı uzayınca problemi halletmek eşimle bana kaldı.Arılardan korkan eşim tüm medeni cesaretini toplayarak o korkuyu yendi ve cumartesi günü kontrolleri yapıp son keklerimizide verdik,gerçeği söylemek gerekirse kadınların eli bu işlere daha yatkın.Hava sıcaklığı 18 derece cvarlarında olduğu için arılar kocayemişe çalışıyorlardı,allaha şükürler olsunki şuan için istenmeyen bir durum yok,buda insanın çalışma isteğini körüklüyor.Akademisyenlerin ve uzmanların sonbaharda öngörmüş oldukları tüm gerekleri yerine getirdim dolayısıyle ilkbaharı umutla bekliyorum.

yeni gelişmeler hakkında bilgi







İlçe tarımdaki yetkililerle olabildiğince görüşüp fikir alışverişinde bulunuyoruz.Malumunuz biz resmi gazeteyi takip edemiyoruz ,yeni çıkan mesleğimizle ilgili kanunları ve yükümlülükleri öğrenmek açısından,görüşmeler çok faydalı oluyor,bizden yardımlarını esirgemiyen başta kurs hocalarımız Orhan Çalışkan ve Mehmet Ali beye olmak üzere tüm çalışanlara teşekkür ediyor ,işlerinde başarılar diliyorum.