27 Kasım 2007 Salı

Örtü bezindeki propolis

Siteleri gezdiğimde dikkatimi çeken önemli konulardan biride kovan örtü bezindeki propolis oluyor.Benim şahsi kanaatime göre buradaki propolisi toplama imkanımız olsada geri dönüşüm olarak hem kendimize hem milli ekonomiye katkımız olamazmı.Ben bu konuda ,senelerini bu işe adamış tecrübeli arıcılarımızın ve araştırmacıların görüşlerini merak ediyorum.Mesela örtü tahtası kullanıldığında beze göre pek propolisle kaplamıyor,bu propolisi geri nasıl kazanabiliriz,yaz ayları için yeni model araç ve gereçler üretilmiş ama kış için benim kafamda bu soru işareti olarak duruyor.Katkısı olacaklara şimdiden teşekkürler.

1 yorum:

Ballı Baba dedi ki...

İlhami bey güzel bir düşüncw, maalesef bizde propolisin kıymeti bilinmiyor. Belki anlaşılması kolay olur diye şunu bilelim Japon uzmanlar asrın buluşu diyor Propolis için. Türkiye'de 15-40 YTL arası satılıyor ekstraktı iyi para ediyor ama yapmasını bilen yok. Benim tavsiyem elinize geçen her Propolis kırıntısını mutlaka saklayın çok kısa zamanda iyi para yapacak. Ayrıca üretim için değişik malzemeler satılıyor. Benimde bu konularda bir takım çalışmalarım var. Kolay gelsin.