4 Aralık 2010 Cumartesi

Artichokes maintenance and preparation Enginarların bakımı ve düzenlenmesi

Çin Atasözü diyorki:Bir günlüğüne mutlu olmak için sarhoş ol;bir haftalık mutluluk için domuz kes,bir aylık mutluluk için evlen,ömür boyu mutlu olmak için bahçıvan ol.Voltaire doğru söylemiş:Bahçemizi ekmeliyiz.

Enginar bakımında tecrübem olmadığı için ,işi bilen Bayram Çakır dan yardım rica ettim,oda yardımcı olabileceiğini söyledi.Bütün yapılması gerekenleri uygulayarak izah etti,sonunda öğretilenleri deneyerek bende öğrenmiş oldum.İşin tekniğini bilerek yaptığınızda hem zamandan tasarruf etmiş oluruz hemde daha kaliteli ve fazla ürün almış oluruz.

Chinese proverb says;If you want to be happy for a day,get drunk;a week,kil a pig;a month,get married;for life,be a gardener.Voltaire was rihgt;cultivate your garden.

I havent experience for artichoke maintanence,I asked help from Bayram Çakır,he accept my idea ,we went to my garden,He explained all need to be done as a practice.End of the teaching,I do practice.When you wörk conscious,probably you can get more than and guality crops.
önce enginarların alt yapraklarını koparıp,kök kısımlarını toprağını temizliyor,yanlardaki tazeleri alıyoruz,kalanları gövdeye bağlıyoruz.
Firstly we clean lower branches,than get out soıl in root,we get young plant in near.we connect others in body.

yeni fideleri ektikten sonra gübre ilave ediyor ,gübreyi toprakla kapatıyoruz.
After new seedling plant we add some manure than close with soil.

Bu şekilde ilkbahara kadar kalacaklar ,ilkbaharda dipleri açılıp gübre dışarı alınacak.Bu arada köklerine can suyu vermeyi unutmuyoruz.

They will stay until spring like this.deep will open and clean soil and get out.Meanwhile we dont forgot give water in roots.
Öğrendiklerimi tecrübe etmek için uygulama yaptım.
I must practice that I learned.

9 yorum:

Arıcı 07 dedi ki...

İnsanı en güzel toprak dinlendirir.Sende o işi güzel yapıyorsun Tebrik ederim.Bloğu yeniledim.Eski blok kırmızı alarmda...terkettim.Linki şu;ARICI 07 http://arc07hyt.blogspot.com/

muhteşem turunç dedi ki...

İlhamı abi daha önce bende denedım engınar köstebek halletti paylaşımın guzel olmuş sağlıcakla kal..

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

ilhami bey maşallah her ürlü uğraş içindesiniz Allah muaffak etsin arkadaşınızıda resimde ilk gördüğümde selattin başkana benzettim dedim selattin başkanın gebzede işi ne enginarlarla.:)))

sağlıcakla kalınınz

Unknown dedi ki...

I adore artichokes but have never grown them. I'll be interested in watching your progress.

Once you have artichokes, what is your favorite way to prepare them?

It's true ... gardening = happiness!

Thank you, my friend!

İlhami Uyar dedi ki...

Sevgili Hayati hocam,teşekkür ederim görüşünüz için,

Değerli Muhteşem hocam,etrafına kireç dökerseniz sanırım çözüm olacaktır.

Saygıdeğer Zafer bey,ben birşeyle meşgül olmadığımda vakit geçmiyor,insan işi severek yapınca yorulmuyor,herkese sevgi ve saygılarımı iletiyorum.

Dear my friend,I think climate condotion very important to grow some vegetables,our region very suitıble olive,artichoke,cherry,grapes.You dont wörry we can send that your needed.Best wishes and regards.

ÇELİK ARICILIK(Arıcılık Teknikeri) dedi ki...

İlhami abi söylenecek bişey varsa söylede biz de yazalım. çalışmaların ve bu çalışmalrını paylaşman mükemmellll....darıca hayvanat bahçesine bir kez gelmiştimbilmem sana ne kadar yakın.o zamanlarda tanışmış olsaydık inanın yanınıza uğramadan dönmezdimhatta gebze arıcılar birliği seminerine katıldık ama görüşmek nasip olmadı daha sonra öğrendik ki siz seminerde başrollerde yerinizi almışsınız...çalışmalarınla başta ben olmak üzere birçok kişiye örnek oluyorsun abi.saygı ve muhabbetle...

İlhami Uyar dedi ki...

Sevgili kardeşim,hayvanat bahçesi bana 1 km kadar uzakta,paylaşma konusuna gelince ,bilgi mezara götürülmek için öğrenilmezki bildiğimizi paylaşıp çevremize faydalı olmamız gerektiğine inanıyorum.Eğer iyi şeyler yapabiliyorsak ne mutlu,yolunuz düşerse veya geldiğinizde uğramnızı beklerim,en içten sevgi ve saygılarımla.Hoşca kalın.

ramazan dedi ki...

Harika görüntüler bunlar. Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

hayırlı olsun selattin abi ürünün bol olsun